AVSart Gallery
AVSart Gallery

Про галерею

Колекція

Виставки

Арт-вісті

Контакти
Головна  Контакти  Мапа сайту 

Виставки

Головна / Виставки / Виставки / Олег Ясенєв. Малярство

Олег Ясенєв. Малярство

26 січня - 26 лютого 2021

На перший погляд, Олег Ясенєв – легкий і щасливий у своєму письмі художник. Його полотна привабно світяться прозорим світлом або м’яко клубочаться барвистими туманами там, куди веде простір, у кути і глибини зображення. Композиція проста і зрозуміла – в ній відлунюють класицистичні відточеність і відбір, правильні й витончені, як клавесинна сюїта.

У картинах мистця домінує галантна аристократична естетика, як у музиці Куперена і Рамо, з її посиленою мелодико-гармонійною експресією і органічно звучними зсередини італійськими арійними формами. Це маніжене і добробутнє життя, його живі й квітучі форми. Зображення, попри свою зовнішню безтурботність, зберігає внутрішню напруженість вихрових енергій і рухів, що виходять у своїй невпинності навіть за обріз полотна.
Тло вигинається лінійними завитками рококо, щасливими надлишками форм, легкими, мов пір'я. Як це все написано просто, але не спрощено. Лише два-три локальні кольори основного пластичного мотиву і лапідарна декоративність. І так само прості основні мотиви живопису – це тропічна флора, вибілена сонцем, і легкий столик на балконі, заставлений фужерами й фруктами, і нескінченний день, що умліває від вишуканої насолоди. Або слони, зворушливо закохані одне в одного, або бабусині комоди зі стосиками-вертикалями посуду, або осяйні дівчата з неприкритими грудьми, райські, запаморочливі, котрі ось зараз упевнено виступають тобі назустріч...
Картини Ясенєва майже монохромні. Лише в деяких деталях вони мають колірний акцент-пригоду, що грайливо, чи то іронічно, протистоїть гризайльному тону основного колориту. Враження щедрості досягнуте скупими засобами, і в цьому – впевненість бачення. У роботах мистця проступають символи й ілюзії, до того ж ілюзії трактуються як символи. Ці легкі й щасливі в легкості свого письма картини створені блиском і туманом; вони говорять про свій особливий простір і особливий внутрішній час. 
І блиск, і туман приховують перспективу, парадоксально перевертають її. Або роблять картину принципово площинною, як рельєф чи камею. Блиск – сліпучо-яскравий фрагмент плями, біла поверхня чи штрих; блиск виривається з усіх перспективних відношень. Туман діє так само – він скрадає відносну віддаленість і розміщує фігури на непевній, «туманній» відстані. Якщо ж використовувати цей поступовий прехід (блиску в туман), то складається певна метафора «кривизни простору».
Далеке в просторі – то далеке в часі, все одно, минуле воно чи майбутнє. Тихе світіння й туман порушують ці дистанційні відносини перспективи і позначають певний прорив. Тихе світіння виглядає як трансцендентне світло, а туман усе змішує в нерозрізненість напівсонного стану поза часом. 
І ось тоді час не просто рухається – він клубочиться, обертається, є й якась дистанційна феноменологія, близькість і віддаленість від точки присутності, і відчуття минулого та майбутнього. 
Ідея незворотності часу приховує в собі драматичний момент, який, можливо, і провокує з’яву «високого живопису».
Блиск, проблиск на картинах якимось чином знімає перспективність і, відповідно, відмінність між минулим і майбутнім. Відблиски, проблиски – це ніби морзянка з трансцендентної темпоральності. Туман додає нерозрізненість часових послідовностей і перетворює час на обертання й клубочіння, згущеність і розрідженість, – це відчували Лоррен, Тернер, Редон...
І тоді сонячний відблиск, білий спалах, наче блискавка, створюють новий горизонт часовості. Так художникові прагнеться, ніби нирцеві, повренутися з нурту морської глибини до світла, до стійкої визначеної площини денного світу. Це й є філософія часу щодо мистецтва живопису. Адже картина – завжди минуле, здатне раптом освітитися надією на майбутнє, і, довго її розглядаючи, несподівано прошепочеш, що вона – справжнє. 
Картина уявнює наш час, впускаючи нас у його простір. У живописі ми мандруємо часом – подорожуємо часом цих предметів і цих просторів. 
Розмірковуючи про час та живопис, Олег Ясенєв сказав: «Одна хвилина життя – це одна хвилина почуття, котра прожита разом із художником, що зупинив час».
Дмитро Корсунь,
мистець

 

Афіша

«КАРНАВАЛ ТРИВАЄ»10 червня 2021

Полотна, представлені на виставці «Карнавал триває», надають можливість разом із авторкою, котра ділиться з глядачем щирою емоцією, здійснити уявну прогулянку Венецією, зануритися в атмосферу її давньої історії, вузеньких вуличок і незабутнього карнавального дійства.

Митці

Бараннік Сергій Бараннік Сергій
Народився 1952 року. Працювати як мистець почав 1975 р. в художньо-виробничому комбінаті. Один із засновників творчої групи альтернативного мистецтва «Маріуполь-87». Член Національної спілки художників України (1992). Голова правління Маріупольської організації НСХУ. Заслужений художник України (2009). Твори знаходяться в музеях України, Росії, Польщі, Палестини, у приватних колекціях Польщі, Італії, Франції, Німеччини, Канади та США.