AVSart Gallery
AVSart Gallery

Про галерею

Колекція

Виставки

Арт-вісті

Контакти
Головна  Контакти  Мапа сайту 

Фоторепортаж

Головна / Виставки / Фоторепортаж / Маестрія кольору і фактури

Маестрія кольору і фактури

28 лютого 2012

«
»

Львівський маестро кольору й фактури, неповторний Борис Буряк представив у галереї «АВС-арт» ретроспективну виставку своїх робіт, точкою відліку якої є далекий 1974 рік. В експозиції присутні всі п’ять провідних тем, над якими працює мистець: портрет, урбаністичний пейзаж, камерний натюрморт, ню й сюжетні твори.

Алла Маричевська, арт-директор галереї «АВС-арт»:
Коли оглядаєш виставку Бориса Буряка, чомусь згадується часовий проміжок від 90-х і до сьогодні. Згадую 2007-й, коли відійшов Гонтарів... Художники, які так активно постали й відстоювали українськість у живописі, своє право на своє оригінальне слово, формувалися тоді в зовсім інших умовах. І десь зараз вони визріли вже до маестро. Це ніби таке пересічне слово, але ми вкладаємо в нього великий зміст і пишемо з великої літери. А мені це слово нагадує про мандрівних дяків, які ходили від села до села й несли чисте слово, чисту віру, чисту культуру. Їхня харизма мені світить зараз у таких художниках, дає наснагу й енергію. Оця харизма безпосередньої віддачі себе мистецтву і, разом із тим, суспільству світить мені у творах Бориса Буряка.
Уже писано ґрунтовні й гарні есеї і статті, де схарактеризовано творчість Бориса й те, що він перейняв естафету від своїх учителів, які свого часу тримали традицію. Традицію, особливо у львівській школі, маестро тримає до цього часу й передає, що доволі рідкісно, учням. Це, можливо, така його громадянська позиція…
Борис Буряк у мистецтві оригінальний, і ми бачимо передусім інтелект, який просвічується через кожну його роботу, живу масу фактури, живий згусток енергії, емоцій, чистоти, свіжості… Та всі ці слова, як і будь-який текст, будуть поземними порівняно з тим, що ми бачимо на виставці. Мабуть, мова ще не настільки досконала, аби висловити те, чого вартує творчість Буряка. Вона є, вона світиться, вона харизматична. І експозицію ми вибудували таким чином, що засвітилися всі ті п’ять тем, у яких працює маестро. Ви можете насичуватися сюжетними роботами, відчути статечну шляхетність натюрморту, ліризм урбаністичного пейзажу, ніжність ню, героїчний романтизм чоловічих портретів і настрій таких близьких до музики жіночих портерів з акцентами сонати.

Валерій Шкарупа, художник, галерист:
Я поздоровляю маестро з виставкою! Це вже не збірка, це, скажемо так, монографічна виставка, яка підсумовує певний період його творчості. Мене як художника й галериста завжди вражав цей колір, ці теми, форми, це сприйняття… Борис – це питомо львівська школа живопису. Й представлена збірка є дійсно музейною, вона переходить у рамки маленького музею художника, якому немає аналогів.
Дай Бог щоб ця тема продовжувалася, бо галерея, мені здається, – єдина в Україні, яка більш широко пропонує твори художників, котрі не так часто з’являються в колі мистецьких подій у Києві. Тому я з великою наснагою дякую галереї й художнику!

Алла Маричевська:
Мені б хотілося надати слово тій жінці, яка торує терени музи для Бориса Буряка. Бо ті крила, та аура – за ними стоїть світла пані Ніна.

Ніна Буряк, мисткиня:
Що я можу сказати про свого чоловіка… Буду суб’єктивна, об’єктивно судити не можу. Все, що Борис робить, для нього – як дихати повітрям. В нього немає свят, немає вихідних, він іде в майстерню як на роботу й дістає масу задоволення від цього процесу. І це завжди: чим більше енергії віддає, тим більше задоволення отримує навзаєм… А я цей процес бачу, я це розумію – його творчі муки, як праця доводиться до фіналу, задоволений він чи не задоволений І цей творчий процес, який ми разом проходимо по життю, – для мене найважливіше й найцінніше. Я вітаю Бориса з прекрасною презентацією!

Оксана Ременяка, кандидат мистецтвознавства:
Творчість Бориса Буряка – це та структурність, яка дає силу культурі, дає силу мистецтву й зберігає його від того піддання владі вітру, коли ґрунт перетворюється на пісок і оголюється коріння. Це треба цінувати, бо такого у світі дуже мало. Я Вам дуже за це вдячна – за Вашу творчість…
Коли я пройшлася залами, то відзначила, що експозиція дійсно вибудувана з великою повагою, з розумінням концепції і знанням предмету. Це прикметна риса галереї «АВС-арт». І я згадала слова, які навів Єжи Гротовський, взяті зі старовинних єгипетських манускриптів: «Нас двоє – птах, який дзьобає, і птах, який співає. Перший помре, а другий житиме вічно». От Борис – це птах, який співає. І всі мистці – це птахи, які співають, які знають про вічне життя, мабуть, найбільше…
Я вітаю всіх із такою прекрасною виставкою й бажаю галереї, щоб вона продовжувала відкривати саме такі виставки, незалежно від того, чи багато люду, чи мало. Врешті-решт, це не має значення, ми це робимо для самих себе. А себе треба поважати, любити й годувати родзинками.

Борис Буряк, мистець:
Я давно не бачив цих робіт... І сьогоднішня зустріч із ними – і свято, й певна роздвоєність у тому, що в мене заново відроджується з ними контакт, енергетичний стосунок. І це для мене дуже дивно, я давно не мав такого відчуття.
Прекрасна галерея, прекрасна експозиція! Я в захопленні від галереї й від Алли особисто, що вона, разом із колективом, змогла це все зорганізувати своїми тендітними руками. Перше, що для мене очевидно: побачивши себе на стінах, втекти в майстерню за чисте полотно й почати щось робити (сміється). І це бажання, на яке вік не впливає. Дякую за те, що ви прийшли на виставку, й бажаю приємного споглядання творів!

Афіша

«СІРА ПЕЙНА»19 березня 2024

«Сіра Пейна» – нова виставка живопису й графіки Анатолія Дністрового, названа, як і його нова повість «Сіра Пейна» (К.: Віхола, 2023. – 208 с.), що презентуватиметься в рамках події 13 квітня. Колір Payne’s grey, інспірований палітрою англійського художника Вільяма Пейна, добре відомий серед живописців і акварелістів – він відзначається темною глибиною з металево-синім відтінком.

Митці

Флінта Зеновій Петрович Флінта Зеновій Петрович
Зеновій Флінта народився 1 вересня 1935 р. на Тернопільщині, (помер 2 квітня 1988,м.Львів). 1959 р. закінчив відділ декоративного розпису Львівського училища прикладного мистецтва ім. І.Труша. У 1959-1965 рр. навчався на відділі художньої кераміки у Львівському державному інституті прикладного і декоративного мистецтва.