AVSart Gallery
AVSart Gallery

Про галерею

Колекція

Виставки

Арт-вісті

Контакти
Головна  Контакти  Мапа сайту 

Виставки

Головна / Виставки / Виставки / Анатолій Фурлет. Малярство

Анатолій Фурлет. Малярство

10 грудня 2019 - 10 січня 2020

Що найбільше вражає в полотнах Анатолія Фурлета – так це невичерпне розмаїття авторських рішень, яке поєднується з граничною атрактивністю чи не кожного з окремо взятих творів. Створюється воно ніби на межі можливого, сягаючи зенітної фази, верховіття візуального перфекту. Тож і здається, що повторити таке не під силу руці художника. Вдале вирішення теми передбачає ситуацію унікальності, а не конвеєрне продовження теми. 

У робітні нашого мистця не десятки – сотні творів. І вони не розчаровують та не втомлюють глядацьке око, адже повтор змінено реінкарнацією, а повторити «один в один» Анатолій Фурлет відмовляється принципово. Неможливо. Нецікаво.
Автор невтомно створює зорові симфонії, де дотик пензля уподібнюється звуку, колірна пляма – акорду, лінія – низці нот, покликаних до життя майстерністю виконавця. Неможливість пояснення образу – також із царини музики, де витлумачити можна хіба формальний прийом, а не те, що він позначає. Роботи Фурлета «звучать» самі по собі, не потребуючи стороннього коментування. І ще один парадокс: абетка образів не безмежна, лейтмотиви облічувані, повтори не приховуються, але в якості таких не сприймаються. Для мистця кожен образ – не привід для демонстрації персональної маестрії, а вислід внутрішніх роздумів, спогадів, рефлексій.
Найщедріше джерело інспірацій Анатолія Фурлета – прадавня Кам’яна Могила. Найвживаніше слово у творчому обігу – ритуал. Наймиліший серцю алфавіт – низка нерозтлумачених петрогліфів. Найближчі серцю обличчя – трьох стареньких його бабусь, яких портретує: Домна, Катерина, Соломія…
Жодна реальність не здатна до таких палких оксюморонів, які створює своїм пензлем Анатолій Фурлет. Фігуратив тут безболісно вживається з буйною абстракцією, умовно-об’ємне – з безумовно-площинним, й останнього – відчутно більше. Власне, це «паралельна реальність», де між складовими панують досить дивні, чужі житейській логіці, зв’язки, близькі, скоріше, казково-міфологічним, тож і скидається кожна з його картин на уламок котроїсь із втрачених легенд.
 
Олег Сидор-Гібелинда,
кандидат мистецтвознавства
 

Афіша

«МЕЛАНХОЛІЯ» 04 листопада 2025

Персональна виставка знаної київської мисткині Ольги Кравченко представляє її графічний доробок 2000-2025 років. Вперше поціновувачі живопису авторки зможуть побачити пастельні твори, що ніколи не представлялися широкому загалу. Також на виставці презентується каталог «Ольга Кравченко. Меланхолія: пастелі» (К.: ArtHuss, 2025. – 64 с.) зі вступною статтею кандидата мистецтвознавства Олега Сидора-Гібелинди. Інформаційним спонсором цього видання є галерея «АВС-арт».

Митці

Грох Микола Грох Микола
Народився 16 травня 1936 року в Ленінграді. Дитинство провів у селі під Києвом. 1957-го закінчив Київське училище прикладного мистецтва, відділення художнього текстилю. 1960-1967 рр. – навчався в Київському державному художньому інституті. Працював у Художньому фонді України (1960-1964), у видавництві «Мистецтво» (1964-1967).