AVSart Gallery
AVSart Gallery

Про галерею

Колекція

Виставки

Арт-вісті

Контакти
Головна  Контакти  Мапа сайту 

Виставки

Головна / Виставки / Виставки / Володимир Харакоз. Малярство

Володимир Харакоз. Малярство

4 - 22 жовтня 2016

                                                                                                                                                                                                                            У художньому світі Володимира Харакоза відчутна жага синкретичного сприйняття світу – цілісності, в якій стала система координат поступається місцем метафізично актуалізованому простору. Без небокраю й визначеного часу він перетворюється на задзеркалля, де буття набуває особливої вартості, а звичайні предмети стають сакралізованими об’єктами пізнання. Все рівноцінне, рівнозначуще й однаково загадкове. Недарма в багатьох натюрмортах і навіть архітектурних пейзажах присутній мотив із пляшками. Відкорковані, зі зверненими до глядача горлечками, вони наче готові поділитися своїм священним знанням…

У творах художника повсякденне ставлення до світу обертається на рефлексію, відбиток чуттєвого досвіду мистця. Малярство Харакоза не слугує жодній ідеї, а стає уособленням будь-якої ідеї у внутрішньому світі людини. Світі набагато потужнішому, ніж реальність зовнішня. 
Шлях до цієї «території невідомого» пролягає через творчість, що сприймається як своєрідна модель «особистісної» ідеальної мандрівки мистця. У подорожах світом трансцендентне й емпіричне так само збігаються, дозволяючи вийти з рутинного кола, «ідіотизму повсякденного життя» та його стереотипів. Мандри не лише як явище матеріального світу, але й ідея символізують «інше життя». Мандри змінюють людину. В художника ширяться обрії, й він аналізує речі в їхній принциповій єдності, абстрагуючись від довкілля.
Маршрути Володимира Харакоза пролягли від Чорного моря до Адріатики, від Фінської затоки й аж до Середземномор’я. На полотнах – ніби моментальні відбитки вражень, проте чітко вибудовані композиційно. Кожна лінія, штрих, фактура – не випадкові. Змістовні конструктивні форми у поєднанні з м’якими тонами пастельної гами створюють певну атмосферу географічної місцевості й водночас універсалізують її до певної формули. 
Стає неважливо – де. Цікаво – як. Мозаїка з об’ємів і площин, різних планів і точок огляду запрошує у своє «задзеркалля», де таким увиразнено чітким проступає тутешній світ і загострюються почуття. 
Марина Стрельцова,
мистецтвознавець
 

Афіша

«СІРА ПЕЙНА»19 березня 2024

«Сіра Пейна» – нова виставка живопису й графіки Анатолія Дністрового, названа, як і його нова повість «Сіра Пейна» (К.: Віхола, 2023. – 208 с.), що презентуватиметься в рамках події 13 квітня. Колір Payne’s grey, інспірований палітрою англійського художника Вільяма Пейна, добре відомий серед живописців і акварелістів – він відзначається темною глибиною з металево-синім відтінком.

Митці

Контратович Ернест Рудольфович Контратович Ернест Рудольфович
(17.06.1912, с. Кальна Розтока, тепер Словаччина. - 23.12.2009, Ужгород) – український живописець. Навчався (1928-1932) у Публічній школі малювання в Ужгороді (у Й.Бокшая, А.Ерделі). Закінчив Ужгородську учительську семінарію (1932). Член СХУ (1946, Закарпатська організація).