«МЕРЕЖАНІ ДНІ»
10 червня 2014
Людмила Задорожна уособлює органічність поєднання генетично-кодових імпульсів зі своєю власною живописною образо- й формотворчістю, прагнення української національної свідомості відчувати природу не лишень як рідну землю, а й як ідеал краси та добра. Малює вона так само щиро, як дихає, говорить, посміхається… Любить квіти, переважно живі, не зрізані. Натюрморт з однією ромашкою в кришталевій вазі – то білолиця «персона», якою милуються так само, як і королевою квітів – трояндою. Поважні «Бульденежі» в композиції – вишукане поєднання реального та умовного, також «квіткового», тла. Поступово в художниці визріває концепція натюрморту, пейзажу; форма ускладнюється, образ поглиблюється… Малюнок домінує в багатьох живописних композиціях мисткині. Вона досягає доведення зображень до віртуозного живописно-просторового цілого, рух і статика якого індивідуально виражені й привабливі.
Л.Задорожна начебто синтезує свої уподобання попередніх років, стає все сміливішою й розкутішою; творчість її, однак, стоїть осторонь крайнощів авангардистських експериментів, зберігаючи вірність як школі, так і безпосередності та щирості дитячих вражень. «Залізла якось малою увечері на копицю, а переді мною сливи, освітлені місяцем, – то ж якийсь незбагненний сливово-срібний колір. Несу його з собою все життя…» – зізнається художниця.
Природа, квіти – то імпульс до творчої трансформації, перетворення «живого», «реального» в живописно-декоративну форму. Квіткові композиції створюють багатоколірний, живий і водночас структурований натюрморт, прекрасний за своєю колористичною єдністю, часом за несподіваною логікою поєднання кольорів. Чим більше художниця посилює колір, тим площиннішим стає живопис і тим активніше спрацьовує він на простір. Колір не приховує площини, не порушує вільної течії малюнку.
Фантазія Людмили Задорожної – земна, вона не вигадує заради вражаючого ефекту. Це й творить її мистецьку постать – талановиту, щиру, відкриту світові.
Ніна Велігоцька,
кандидат мистецтвознавства
|
| | |
«АБСТРАГОВАНА РЕАЛЬНІСТЬ» 03 червня 2025
Виставка живопису Михайла Надєждіна (1935-2023) представляє спадщину видатного кіровоградського митця до 90-річчя з дня його народження. Ексклюзивно в київській галереї «АВС-арт» експонуються твори майстра 1950-2010-х років, а це – понад пів століття особистих творчих пошуків, що відображають культурно-історичні зміни в суспільстві й державі, з яких постала Незалежна Україна. |
Медвідь Любомир Мирославович
 Народився 10 липня 1941 р. с.Варяж Сокальського району на Львівщині. 1965 р. закінчив Львівський інститут прикладного і декоративного мистецтва за спеціальністю «художня кераміка» (педагоги: Р.Сельський, К.Звіринський, В.Манастирський, Д.Довбошинський).
|
|