AVSart Gallery
AVSart Gallery

Про галерею

Колекція

Виставки

Арт-вісті

Контакти
Головна  Контакти  Мапа сайту 

Виставки

Головна / Виставки / Виставки / Михайло Демцю. Малярство

Михайло Демцю. Малярство

12 серпня - 6 вересня 2014

Зачарований магією палітри Михайла Демцю, вдивляюся в круговерть потоків, що їх зчиняє на полотні стронціанова жовта, розведена білилами, – цілий велетенський світ небес, роз’ярілий жариною гарячого тону, несе вибухові імпульси емоційного піднесення, внутрішньої радості мистця, його зачудування махами широкого пензля, який витворює пастозну культуру на площині і з якого ця сама стронціанова жовта спливає густими травнево-медовими, широкими, як слід лопати на розпеченому піску, мазками-шарами…

Мені спало на думку парадоксальне: від Ван Гога до Демцю – один крок, від трагічного до осяяного сонцем сприйняття – той самий крок. Що це: перетин часів на діагоналях «минуле – нинішнє» чи пасіонарна узвичаєність до імен-зірок? Усе вимальовується простіше: корінням Демцю приріс до постімпресіонізму, пам’ятаючи, однак, про первні народної культури карпатського регіону… Французи, оглядаючи численні експозиції художника на своїх теренах у розмаїтих музеях, десятки разів у відгуках зверталися до театрально-закличного «Браво!», що в текстах далі мало конкретне пояснення: фантастична феєрія барв, дзвінкий колоризм, стихія почуттів, динамічна палітра, велика експресія й т.д. Ці відгуки для мене красномовні стосовно популяризації через Демцю українства в Європі – в них через кожний рядок захоплене з епітетом «український колорит», «стихія української землі» тощо.
На багатьох полотнах Демцю жива лінія контуру – оце понт-авенівське, наповнене постімпресіоністичними новаціями клуазоньє, здавалося, стримує потугу форми. Вона викрешувала грані предметів і понять. Вона означувала власну присутність у струмуванні колірної стихії, здавалося, стримує плин палітри.
Але колірна магма вирвалася причинно на поверхню полотен – без тіней, із негаціями клуазоньє, як вулканічна маса, розтікаючись фактурами, пастозними площинами з нервово-смачними рухами пензля, – під час численних подорожей Німеччиною, Францією, Голландією, Іспанією. Народжувався нестримно-стрихійний пульсуючий Михайло Демцю з чарами відкритих неприборканих кольорів, що кожен зокрема «стискував» один одного, а всі разом творили емоційну казку спонтанної гармонії. То було незвично й водночас природно, але то рівно ж було як вияв потужної сили мистця, означення його непересічного обдарування мислити в межах сімох основних барв.
Скрізь Демцю розкутий, вільний, розкрилений, бо ніхто, окрім нього самого, не розпоряджається так любляче й водночас так велемовно на позір з усім наявним спектром. Незвична, ба надприродна, звулканізованість палітри – й порядок, ритміка, регламентація тих самих барв, що заповнюють органічний простір композиції.
У нинішню пору постмодерних арт-гравітацій Демцю не зрадив своїм спонтанним емоціям, інтуїції, залишаючись надалі в солодкому плетиві чисто малярських пропозицій постімпресіоністичного кшталту, де завжди – доволі простору для неторованих стежок.
 
Олександр Федорук,
дійсний член Академії мистецтв України,
академік, професор

 

Афіша

«МЕЛАНХОЛІЯ» 04 листопада 2025

Персональна виставка знаної київської мисткині Ольги Кравченко представляє її графічний доробок 2000-2025 років. Вперше поціновувачі живопису авторки зможуть побачити пастельні твори, що ніколи не представлялися широкому загалу. Також на виставці презентується каталог «Ольга Кравченко. Меланхолія: пастелі» (К.: ArtHuss, 2025. – 64 с.) зі вступною статтею кандидата мистецтвознавства Олега Сидора-Гібелинди. Інформаційним спонсором цього видання є галерея «АВС-арт».

Митці

Ткаченко Катерина Ткаченко Катерина
Народилася 1980 р. в Харковi. Закінчила Харкiвське художнє училище за фахом «живописець – викладач». Випускниця Харківської державної академії дизайну та мистецтв, спеціалізація – монументальний живопис у майстерні історичного живопису В.Гонтаріва. Член Молодіжного об’єднання НСХУ.