Роман Опалинський. Малярство
10 - 28 грудня 2013
…Роман Опалинський може творити сміливо, не заангажовано, без вагань звертатися до будь-якої теми, до історичної правди, до особистостей у створеній власне ним манері інтерпретації сюжету, форми й образу.
Його рідне довкілля, привабливе пластичністю ландшафту й пастельністю кольорів, відчутно вплинуло на формування світогляду мистця. Згодом до впливових джерел долучилися давньоруська ікона, український живописний наїв, Пікассо, Малевич… Символ і алегорія, витончена лінія, сусальне золото або поталь, олія, акрил або вохра – це лише засоби виразу творчих ідей і задумів. Роман Опалинський – художник, якого захоплює справжнє розмаїття (малярство, графіка, ікона, метал, скульптура, інсталяція, крижана пластика, перформанс) світоглядів, технік, засобів творення.
Ігор Голод,
доктор мистецтвознавства
У давнину люди вірили, що дерева наділені великою мудрістю, й той, хто тонко відчуває душу дерева, може багато чого в нього навчитися. Роман Опалинський – саме з таких людей. Його вишукані олійні композиції, котрі наче проростають із дерев’яної дошки, розпросторюються у світ-сад, де все – в гармонійному співбутті: і дім, і шлях до виднокола, дозрілі яблука та перші зелені паростки, птахи, янголи й люди, церквиці й благодатне небо, тонкі вібрації простору й мажорний лад музичної симфонії.
Багаторівневі поліфонічні роботи мистця неначе створені для того, щоб їх подовгу розглядати, – тут кожна деталь має значення, як і колір, тактильність фактури чи декоративні ремарки. Його сюжети – не однолінійні, адже художник намагається працювати так, аби кожен глядач прочитував історію, закодовану в роботі, по-своєму. І навіть кожного дня складав свою власну історію.
«Якось забаганкою випадку дерево виросло у злиденній хаті без вікон і вирушило на пошуки світла. Людині потрібне повітря, рибі – вода, а дереву – світло. Корінням воно входить в землю, гіллям – до зірок, воно – шлях, що єднає нас із небом», – писав Антуан де Сент-Екзюпері. Розлоге малярське древо Романа Опалинського єднає нас зі світом, і мистцеве бачення й чуття цієї гармонії веде в простір, сповнений живодайними барвами і звуками.
Галерея «АВС-арт»
|
| | |
«МЕЛАНХОЛІЯ» 04 листопада 2025
Персональна виставка знаної київської мисткині Ольги Кравченко представляє її графічний доробок 2000-2025 років. Вперше поціновувачі живопису авторки зможуть побачити пастельні твори, що ніколи не представлялися широкому загалу. Також на виставці презентується каталог «Ольга Кравченко. Меланхолія: пастелі» (К.: ArtHuss, 2025. – 64 с.) зі вступною статтею кандидата мистецтвознавства Олега Сидора-Гібелинди. Інформаційним спонсором цього видання є галерея «АВС-арт». |
Ярова Наталія Степанівна
 Наталія Ярова народилася 1947 р. в м. Ялта. Закінчила факультет прикладного мистецтва Московської текстильної академії (1968-1973). Викладачі – Е.Зернова, Г.Манізер, О.Дубінчик. Член НСХУ (1982). Працює в галузі живопису та графіки. Роботи знаходяться у приватних колекціях України, Франції, Польщі, Сербії, Хорватії. Живе і працює в Києві.
|
|