Михайло Радь. «Цвіркун в очереті». Малярство. Інсталяція.
22 грудня - 5 січня
Творчість львівського художника Михайла Радя не можна вкласти в рамки якогось певного напряму, школи, як не варто ні з ким порівнювати, – він ні на кого не схожий. З одного боку, Михайло Радь нібито в контексті contemporary, з іншого – тяжіє до спрощення мистецької ідеї, її максимальної дохідливості до глядача. Твори художника – це уособлення його мікрокосмосу, маленького світу зі своїми законами самоідентифікації. Прагнучи проникнути в сутність цього світу, мистець викристалізовує свій стиль відповідними матеріалами та техніками. Так, дерев’яна дошка найкраще підтримує провідну ідею художника – простота та первісність.
Найчастіше Михайло Радь звертається до пейзажу та анімалістики. Це відбувається без будь-якої спроби імітації природних форм, інтерпретуються лише суттєві характеристики, що стимулюють експресивність та самозаглиблення мистця. Досягти цієї експресивності дозволяє також фактурна поверхня дошки, на якій часто присутні лише натяки на об’єкти, що немов розчиняються у безкінечній глибині простору, – людина, пташка чи дерево.
Михайло Радь дотримується основної мети інсталяції – створення в певному об’ємі особливого художньо-змістового простору, який побудований на неординарному поєднанні тривіальних речей. Мистець виявляє нові чуттєві та смислові значення предметів інтер’єру, що зістарені часом. Звільнивши речі від утилітаризму, автор надає їм символічного характеру, а середовищу, в яке вони потрапляють, – іншого змістового навантаження та значущості. Вони вражають тонким відчуттям поверхні матеріалу, з яким працює мистець, безпосередністю, ненадуманим мазком пензля. Для Радя важливо оминути будь-яку інтелектуалізацію та надуманість, створити простір, який був би виразником натхнення, одноразовим схопленням ідеї.
Михайло Радь: «У своїй творчості я хочу повністю відійти від будь-яких впливів. Хочу, щоб лишився тільки я і глядач – один на один».
«Цвіркун в очереті» – перша персональна виставка Михайла Радя в Києві. Тож експозиція в галереї «АВС-арт» – унікальна нагода познайомитися з творчістю львівського художника.
Про автора: Народився 1978 року у Львові. Закінчив Львівську академію мистецтв. Учасник виставок: «Осінній салон» (Львів; 2007, 2009), «Арт-Київ» (2008), «Арт-Стамбул» (2009), «Сучасне українське мистецтво» (Бухарест, 2009).
|
| | |
«МЕЛАНХОЛІЯ» 04 листопада 2025
Персональна виставка знаної київської мисткині Ольги Кравченко представляє її графічний доробок 2000-2025 років. Вперше поціновувачі живопису авторки зможуть побачити пастельні твори, що ніколи не представлялися широкому загалу. Також на виставці презентується каталог «Ольга Кравченко. Меланхолія: пастелі» (К.: ArtHuss, 2025. – 64 с.) зі вступною статтею кандидата мистецтвознавства Олега Сидора-Гібелинди. Інформаційним спонсором цього видання є галерея «АВС-арт». |
Контратович Ернест Рудольфович
 (17.06.1912, с. Кальна Розтока, тепер Словаччина. - 23.12.2009, Ужгород) – український живописець. Навчався (1928-1932) у Публічній школі малювання в Ужгороді (у Й.Бокшая, А.Ерделі). Закінчив Ужгородську учительську семінарію (1932). Член СХУ (1946, Закарпатська організація).
|
|