Світ абстракцій Сергія Савченка
04 жовтня 2011
Виставка Сергія Савченка – не лише подарунок шанувальникам абстрактного мистецтва, котрі мали змогу зануритися у світлий і складний світ живописних, графічних та скульптурних візій одеського маестро. Це й унікальна подія в нашому культурному житті, адже за ініціативи галереї «АВС-арт» у серії «Імена», фундатором якої є Михайло Поживанов, вийшов унікальний альбом мистця – єдине на сьогодні видання, що якнайповніше репрезентує творчість художника.
Алла Маричевська, арт-директор галереї «АВС-арт»:
За два роки галерейного життя це презентація п’ятої книги із серії «Імена»... Я побачила, як уже заходять гості, і згадала 90-ті, той несамовитий і піднесений рух, енергію, яка тоді вирувала, – вона й досі живе й нуртує і сьогодні оприявнилася тут.
Кожна книга для художника – неперебутня подія. Я тепер розумію, чому Сергія Савченка колотило, чому він так переживав за кожну букву, за кожен півтон, за кожен міліметр розміру робіт. Бо побачив себе звідусюди, зусібіч. Ця книга нам дорога саме тим, що вона підсумувала весь доробок Сергія. У нас у галереї сьогодні весь Савченко представлений у мініатюрі і разом із тим у такій розкішній, багато наповненій книзі. Цитуючи Тетяну Басанець, зробити грамотну абстракцію дуже складно, і саме грамотна абстракція асоціюється з Сергієм Савченком. Це для глядача професійного. А щодо звичайного глядача – мені здається, це вишукана, витончена естетика, і людина знайде в цих роботах комфорт, емоцію й негативну, й позитивну, але там не буде депресії, там буде світлий сум, правдивість і чесність…
От, власне, я вас і хочу привітати з тим, що дитя народилося – мені здається, успішно (сміється). І попри всі нюанси й деталі книга вийшла, вдалася, бо не могла не вдатися, коли вона наповнена й насичена творчістю саме Сергія Савченка.
Орест Голубець, доктор мистецтвознавства:
Якщо говорити про сучасних художників-абстракціоністів, то Сергій Савченко серед них безумовно один із найкращих. Його творчість дуже позитивна й сонячна, світла, пронизана внутрішньою теплою енергетикою. Савченко органічний і легкий, але разом із тим глибокий, із неперевершеним відчуттям площини й об’єму. Дуже прикро, що в нашій державі недостатньо приділено уваги музейництву, зокрема музеям сучасного мистецтва. Як тільки буде створено такий музей, творчість Савченка безумовно посяде в ньому достойне місце, чого я йому й бажаю. І, безперечно, вихід альбому художника – важлива подія. Тож вітаю вас із виходом у світ цього альбому.
Олександр Бригинець, Голова постiйної комiсiї Київради з питань культури та туризму:
…Сказати, що мистецтво Сергія Савченка етнічне, не можна. Але подивіться на колористику – вона безпосередньо пов’язана з традиційним етнічним мистецтвом. І ті речі, які ви називаєте абстракціями, як на мене – символічний фігуратив. Він так само наближений до національного мистецтва. І тому й виникає такий парадокс, як одеська школа, як мистецтво Сергія, яке ми сьогодні тут бачимо. Воно тішить око, воно позитивне, й це головна перевага цієї виставки над будь-якою іншою виставкою художників, котрі дорогі, котрі добре продаються, але живуть у своєму світі негативної емоції.
Тож вітаю вас із виставкою і сподіваюся, що в альбому Савченка буде гарна доля.
Алла Маричевська:
Зараз ви можете потішитися Савченковими роботами, які, можливо, десь вам нагадають про Великдень, писанку або про письмена Кам’яної могили, хтось зануриться у світ власних внутрішніх емоцій… Я вам бажаю гарного перегляду!
Сергій Савченко, мистець:
Серією художніх альбомів «Імена» й художниками, творчість яких побачила в ній світ, галерея «АВС-арт» запропонувала унікальний підхід: по можливості якнайточніше відображення моделі творчості художника. Я, наприклад, обирав роботи так, щоби альбом був стилістично цілісним. І це робить книги серії відмінними одна від іншої. Тут немає кон’юнктури. Тут є протиставлення навалі ринку, який не вимагає ніякої форми. І цей ринок приводить у простір зовсім інший контингент, якому однаково – що красти металобрухт, що Караваджо…
Це унікальний проект – шукати в просторі яскраві особистості. І він породжений правдивою ідеєю І альбом – це документ часу, який буде потрібен не тільки нам, а й нашим дітям, щоб укріпити їхній дух, щоб нащадки могли подивитися, чим повна скринька, яку їм передають. Те, що започатковано, дасть позитив і проросте далі. Хочу подякувати працівникам галереї, які невтомно й пильно працювали над виданням книги, пані Аллі, яка вклала в неї масу енергії, та пану Михайлу Поживанову, який є фундатором серії «Імена».
|
| | |
«ТРАНСФОРМАЦІЇ»14 листопада 2024
У галереї «АВС-арт» творчість Андрія Гуренка трансформувалася, починаючи з персональної виставки «Морфологія сутінків» (2012), через «Сновидіння. Вибране» (2014) й «Геометрію романтики» (2016), продовжуючись у «Camera Lucida» (2019). Й саме на виставці 2019-го вперше експонувалося полотно «Трансформація І». Минуло п’ять років, і вже «Трансформація ІІ» продовжує діалог змін і перетворень.
|
Фурлет Анатолій
Анатолій Фурлет народився 13 лютого 1958 року в с.Чепоноси Хотинського району Чернівецької області. 1978-1983 рр. – навчався в Одеському педагогічному інституті на художньо-графічному факультеті (викладачі – В.Гегамян, З.Борисюк). Після закінчення інституту працював у художній школі учителем живопису і композиції (м.Городок Хмельницької області). Член НСХУ (Київська організація).
|
|