Родина Ясенєвих. Живопис, графіка 22 січня - 8 лютого 2014
Виставка «Чотири Я» об’єднала в одному експозиційному просторі роботи чотирьох художників з однієї мистецької родини. Це Олег Ясенєв – батько – та Альона, Ярослав і Єлизавета – його талановиті діти. Кожен із них шукає власні шляхи образотворення, тому проект цікавий саме синтезом різних візій – світоглядів, поколінь, мистецьких темпераментів, індивідуального почерку. Енергія юності й досвід зрілості, живопис і графіка, великий і малий формати, урбанізм та етнографія. Усе це – доробок чотирьох Я, співзвучних між собою.
Роман Опалинський. Малярство10 - 28 грудня 2013
…Роман Опалинський може творити сміливо, не заангажовано, без вагань звертатися до будь-якої теми, до історичної правди, до особистостей у створеній власне ним манері інтерпретації сюжету, форми й образу.
Його рідне довкілля, привабливе пластичністю ландшафту й пастельністю кольорів, відчутно вплинуло на формування світогляду мистця. Згодом до впливових джерел долучилися давньоруська ікона, український живописний наїв, Пікассо, Малевич… Символ і алегорія, витончена лінія, сусальне золото або поталь, олія, акрил або вохра – це лише засоби виразу творчих ідей і задумів. Роман Опалинський – художник, якого захоплює справжнє розмаїття світоглядів, технік, засобів творення.
Дмитро Стецько. Акварелі19 листопада - 7 грудня 2013
Він – не активно медійний у піар-розумінні і надмір не любить про себе нагадувати. Цьому, мабуть, існує пояснення. В Стецька є, на перший погляд, дивна звичка: публічно виставляти свої роботи (живопис, скульптури, графіку) лише один раз на десятиліття. Художник жартує, що така дистанція – непоганий показник, чи тебе не забули. Насправді ж Cтецько – мистець, який принципово тримав і тримає дистанцію щодо будь-якого «поточного» галасу. І за цією, мов скеля, непорушністю стоять роки напружених і бурхливих пошуків, експериментів, синтезів, виходів на нові виражальні можливості. Василь Бик, Кость Борисюк. Скульптура, живопис29 жовтня - 16 листопада 2013
Скульптури Василя Бика створені для того, щоб їх можна було не тільки обійти з усіх боків і подивитися, але й торкнутися до них, відчути, які вони на дотик. Торкаєшся поглядом – а хочеться торкнутися рукою. Гладиш скульптуру – і відчуваєш долонею, як по-різному відповідає тобі кожен образ.
Полотна Костя Борисюка – це невтомний, загострено-емоційний, вишукано-вибагливий монолог про суть колористичної стихії. Це переконливий дискурс про саму душу кольору, загадкові метаморфози відтінків, коли холодна фарба, вичавлена з тюбика, раптом оживає, набуваючи безліч емоційних варіацій. Юрко Кох. Малярство 8 - 26 жовтня 2013
Місто формує свідомість кожного, хто потрапляє до нього, живе в ньому. Місто неможливо створити, воно – витвір інтуїції нашого духа, що поєднує в собі унікальність сучасної свідомості з вічними істинами. Юрко Кох – органічне, виплекане в любові, дитя Міста. Мистець знайомий з усіма його проявами: станами-настроями, хворобами, вадами й принадами.
Місто неймовірно фотогенічне. З сітківки ока художника воно перетікає на полотно, в царину чистої уяви, і стає Образом, Ідеєю. Саме тієї миті проявляється вібрація двох середовищ міста – внутрішнього й зовнішнього, що увесь час змінюють лінію напруги в пошуках душі й спробах віднайти гармонію між минулим і сучасним. Валерій Шкарупа. Малярство10 вересня - 5 жовтня 2013
Мистець Валерій Шкарупа ніколи не був самітником. Він активно співпрацює з колегами – автор ідеї й куратор міжнародних проектів «Раку-кераміка» (з 1993-го) та міжнародних симпозіумів ленд-арту (2000-2002). Водночас художникові вдається окреслити приватну територію своєї душі, зберегти унікальність внутрішнього світу, не дозволяючи соціуму розмити кордони його «Внутрішньої Монголії». Географічно Внутрішня Монголія – це величезна територія, що охоплює частину Китаю і Монголії (з 1947 р. – автономний регіон на півночі Китаю), від Алтаю до Гобі, й перевищує за площею Францію й Німеччину разом узяті. У цьому просторі виникла культура всередині культури, що значно вплинула на розвиток цивілізації, яку на початку ХХ ст. досліджував видатний палеонтолог і письменник Іван Єфремов.
Українська мариністика6 серпня - 6 вересня 2013
Потужна енергетика морської стихії, безмежний водний простір завжди вабили мандрівників, першовідкривачів-дослідників, «суходільних» споглядачів і, безперечно, мистців. Мариністика як окремий жанр образотворчого мистецтва сформувалася в XVII столітті завдяки напрацюванням голландських художників, хоча ця тематика спорадично з’являлася й значно раніше – згадати хоча б Давню Грецію або «Шторм» Брейгеля-старшого. І вже зовсім важко уявити без образу моря творчість мистців доби Романтизму, для котрих воно було виразником внутрішніх переживань людини.
|
| | |
«ПРОСТІР ПЕРЕБУВАННЯ»22 квітня 2024
Персональна виставка одеського художника Дмитра Величка вперше презентується в Києві, що дає можливість поціновувачам мистецтва увійти в його авторський «Простір перебування», відзначений особливим світовідчуттям. Своїм нефігуративним композиціям Дмитро Величко свідомо не дає назви, запрошуючи глядача до співтворчості. Це спонукає замислитися про тотожності/подібності/відмінності в синонімічному ряді: простір буття, розташування, знаходження, присутності, перечікування… |
Майданець Леся
Майданець Олена Леонідівна (Леся Майданець, Леся Майданець-Саєнко) народилася 1969 року в Києві. Художник декоративного мистецтва, магістр живопису, кандидат мистецтвознавства, доцент. Член НСХУ (1992), Європейської текстильної асоціації (1995).
|
|